Brev:
Grød , flaske og brystforvirring
21. januar 2008
Alder:
5 mdr.
Grød , flaske og brystforvirring
Kære Helen
Tak for dit sidste svar...kort og godt ;o)
Jeg skriver til dig denne gang da jeg synes jeg er lidt usikker i forhold til min datters fødeindtag.
Hun er jo begyndt på grød (allerede da hun var 4 mdr) og det har bare været godt. Jeg har fået en meget gladere og mere tilpas pige, som virker mere mæt. Hun spiser næsten alt (pånær hirsegrød og majsgrød), ellers er hun vild med grøntsagsmos og boghvede og risgrød m.frugtmos. Hun spiser grød/mos 2 gange om dagen, og hun får et lille glas vand til, og det synes hun også er dejligt.
Mit lille problem er dog at hun er blevet utrolig svær at amme. Hun vender, vrider og drejer sig og kan slet ikke koncentrere sig. Nogle gange græder hun hysterisk og stopper først, når jeg tager hende fra så hun igen kan se ud på verden. Hun er et meget livligt og nysgerrigt barn skal det lige siges.
Hun er heldigvis blevet rimelig glad for flasken, så nogle gange giver jeg hende en flaske med allomin1 istedet. (Hun vil kun drikke af den hvis vi bruger en sut med hulstørrelse til vælling)
Så nu står jeg her med både grød, flaske og bryster på menuen. Og jeg er ærlig talt noget forvirret og kan ikke finde ud af hvornår hun skal have hvad og om hun egentligt får nok (hun har tabt sig lidt på det sidste). Ved sidste vejning vejede hun 6,4 og målte 64 cm.
På trods af at hun spiser grød og mos nu, vågner hun stadig 2 gange om natten hvor der først er ro når jeg lægger hende til (har hun brug for hjælp til at vende sig om natten? Hun ligger altid på ryggen) - og hun har altid sovet meget lange stræk om formiddagen, hvilket hun heller ikke gør længere.
Vores dag ser nogenlunde således ud:
-Vågner mellem 6 og 8-ammes (eller forsøger)
-Sover første lur mellem 8 og 10, bliver lagt ud med flaske da det oftest er far der gør det, spiser ml 80-140ml
- vågner til middag, ammes (her går det for det meste godt), får grød m. frugtmos.
- Puttes ud igen hen på eftermiddagen (enten bryst eller flaske)
-Vågner sidst på eftermiddagen og er vågen til hun puttes til natten, spiser grøntsagsmos, flaske, bryst...
-Puttes ved 20 tiden
-Vågner ca 2 gange om natten (spiser meget lidt)
Nu håber jeg så du har et forslag til hvordan jeg kan organisere dagen lidt bedre i forhold til bryst/flaske/grød/søvn.
Noget andet jeg gerne lige vil høre dig til er ang natten. Hun kan ligge vågen timevis om natten og makke rundt med sin bamse og sutteklud, og pludre løs. Det er jo ok... men flere timer??? Det er sjældent det ender i gråd og hun falder ofte selv i søvn igen. Men det er da vel ikke den bedste søvn hun får sig? Og det er slet ikke den bedste søvn jeg får mig, for jeg kan ikke sove for det.(Jeg sover generelt ret dårligt, da jeg sover utroligt let og vågner bare hun rør sig lidt)
Hun er inde i en fantastisk god periode, hvor hun bare er glad og skøn at være sammen med. Så generelt har vi det godt :o)
Men håber alligevel du har et råd eller 2, da jeg selvfølgelig ikke kan lide at hun taber sig.
Tak for en virkelig god brevkasse!
Mange Hilsner
Linda